Baru aku tau ...

Aku yang sedang asyik menyanyi lagu siti nurhaliza ditegur mak. Elok sangat  anak dara menyanyi didapur nanti kawen dengan datuk yang ada cucu. Dalam hati aku CHOIIIIII..takde maknenye aku kawen dengan datuk....tipu.....hahaha...

CHOIIIIII.....perkataan yang kekadang terkeluar daripad mulut aku dengan mudah.....namun aku yang sblm nie  xtau maksud perktaan CHOI itu. member aku menegur bahawa perkataan itu membawa makna yang tidak baik.

 .aku igt maksud dier MINTA DIJAUHKAN...guper2 lain..maknenyer CELAKA.
NAUZUBILLAH hehe,kekdg kiter nie terlalu mengambil mudah perkataan tertentu, terutama bile perkataan drp bahasa2 lain. Janji sedap disebut dan agak2 jer maksudnyer main sebut jer...

So setiap yg kite sebut @ cakap itu adalah doa. Lepas nie kena lebih berati2 dlm setiap sebutan. Supaya tidak disalah anggap @ mendoakan yg tak baik. Belajar pwrkataan yang mempunyai maksud yang baik. Ermmm aku bukan baik sangat pun, tapi kalau gunakan perkataan tu masa mencarut agak2 boleh tak.hahahahah...

Lapo dh perut nie...lepas masak td tetibe teringat perkataan tue terus dtg idea...ari nie xbrp nk gajin, so masak pun simple jer, selamat mkn la yer.
XOXO Ta da.......

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...