Untuk pasangan ku n mu....

@ssalamualaikum....$alam 1 malaysi@

tetiber aku terjumper satu keratan kertas atas meja opis mate aku...suhaila...hehe...sory dik....hehe..tertiber aku terbace keratan 2...tajuk dier dah wat aku gase cm best jer...
.
.
.
.
.
pertama tajuk nyer untuk suami..
dgr ek utk para suami...terutama utk suami ku syg tersyg..hehe...
Pernikahan @ perkhawinan menyikap rahsia isteri yg kamu nikahi tidak lah semulia Siti Khatijah Ummul Mukminin,tidaklah setaqwa Syaidina Aisyah Ummul Muqminin dan tidaklah setabah Fatimah Az-Zahra puteri Rasullah S.A.W. Jesteru isteri hanya lah wanita akhir zaman yang punya cita-cita menjadi wanita soleheh. Pernikahan atau perkhawinan mengajar kita berkewajipan bersama.Isteri menjadi tanah, kamu langit penaungnya,isteri adalah murid, kamu gurunya,isteri bagaikan anak kecil, kamu tempatnya bermanja. Saat isteri manjadi racun,kamu adalah penawar bisanya. Sesunguhnya isteri tulang yang bengkok dan kamu harus berhati-hati meluruskannya,kamu bukanlah Rasullah S.A.W. pun bukanlah Saiyidina Ali r.a. menjadi lelaki yang soleh.
amin..
ok la...aku bg ulasan skit bg pihak pompuan la...sbg isteri yg mmg byk ragamnya..isteri mu ini memohon ampun dan maaf..alasan tulang yang bengkok dan nafsu yang byk bukan lah alasan semata-mata...sekiranya akal fikiran yang mengawal segala...tp apa kn daya isterimu ini hanya manusia biaser lain yg difikir lain pula jdnya...setiap kali bagun dr tido byk acara....last2 blog juga yang jd acara...hehe...akan tetapi aku bersyukur kerana ko memahami...terima kasih suami ku....
...............................
k...sekrg ni citer lak bab lelaki....
untuk isteri
Pernikahan@ perkahwinan menyingkap tabir rahsia suami yang kami nikahi tidak lah semulia Nabi Muhammad SAW, tidak lah setaqwa Nabi Ibrahim jesteru suami mu hanyalah suami akhir zaman yang punya cita-cita untuk menjadi soleh. Perkhawinan @ pernikahan mengajar kita berkewajipan bersama suami menjadi perlindung,kamu penghuninya,suami menjadi peneraju,kamu penawar bisanya.Perkhawinan @ pernikahan mengajar kita perlunya Iman dan Taqwa untuk meniti kesabaran dan redha segala ujian Allah S.W.T.Kamu bukanlah Siti Khadijah Ummul Mukminin yag begitu sempurna pun bukan Siti Hajar yang begitu setia demi sengasara, tapi hanya cuma wanita akhir zaman yang berusaha untuk menjadi wanita solehah
Amin....

susah gak ni...aku tolong jwpkan untuk pihak para isteri...kami masih berusaha dan akan tetap berusaha untuk menjadi terbaik..bukan untuk menjadi Siti Khadijah @ Siti Hajar...kerana mmg btul kami x mampu...tetapi kami hanya hendak jadi yang terbaik hanya 1 yang terbaik dimata,dihati dan dimana2 hanya untuk MU...Suamiku...
.
.
.
.
tertiber jer aku sedih lak....tulis bender ni...hehe..kiter hanya manusia biase kn...kiter cuber nk jd itu dan ini tp jadi lain gak....hehe..pe2 pun yg aku tau ...aku telah kawin dgn org btul same cm aku...uhuu..ko org mesti penah dgrkn...cmner kiter cmtu la psgn kiter...so pd yg lom jumper jodoh anda lagi sabo la...byk2 berdoa..n sesiper gs yg diri 2 x baik smpat lg nk jd baik.... k la untuk kali ni...
salam...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen jgn x komen krn komen2 anda amat la sy hargai...tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...