sahur ke 12

hahahah...aku br nak update pasai pose...ari ni bab masak-masak gak..suker ati aku buat entry pasal apa.. kema nyer blog....ader aku kisah ko suka ke tak!!!! ari ni ayoi balik awal skit kos takde orang sangat.Ayoi kata nak sahur kat rumah..aku okey jer...tp dier x tapau  lauk...pergh mana aku nak cekau lauk pepagi buta ni...dalam peti ais tu kosong okey...xder aper2...yang ade bunga kobis ngan ikan masin jer...dah tau bulan pose ni aku x masak...kalo aku masak pun membazir jer...

puas aku dok pikir nak masak aper..bukak laci ke laci  untuk carik kot-kot aku ader sorokkan sadin..tp keciwa mak na....takade aper pun..telur abes..semua abes...aper nak masak ni..mana nak cari lauk pepagi kak senah oi.....aku dah setat angin ni... tarik nafas dalam-dalam ....lepas tu secara tiba-tiba tepikir nak wat lauk ni la...

ikan masin berlada dgn air asam....lantak la rasa aper..hehehehe....


bahan-bahan:
ikan masin
bawang putih ngan bawang merah besar
cili api

cara memasak:
goreng ikan masin dulu lps tu asing kan.
goreng bawang ngan cili api yang telah dihiris
garing masukkan sikit air asam secukup selera
dh naik baru masukkan ikan
gasa-gasa macam telah masak angkat dan hidang


air wajib yang mesti ada setiap kali bersahur ...nescafe tarik kaw nyer....hehehe...

dah la aku nak siap g kija.....ta tatatata
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...