nasib-nasib....

Semalam tepat pukul 4 petang, aku dan rakan-rakan pejabat ditugaskan ke Ayer Limau untuk majlis bersama Ketua Menteri Melaka. Dengan perasaan bersemangat aku dan kawan sekereta menuju ke tempat tersebut. Sampai simpang empat masjid tanah....geeeeeeeeeeee deeeeegaaaag.....

'opocot mak ko belangar..kete ko belanggar ngan motor......geeeee bebaik kang langar kete kat depan tu..elak cepat.....' kata aku..hehe...kawan aku 'aku dah tekan brek tapi tak makan' (bile panik kita akan jadi macam itu). Nasib baik dia dapat mengelak. Kereta berhenti lalu kami pun keluar meluru ke penunggang dan pembonceng motor berkenaan. Penungang mengadu kesakitan, luka biasa seperti yang dihadapi oleh penunggang motor kalau terjatuh..melecet dekat tangan ngan kaki. Nasib baik muka ko tak luka..hehehe..jahat tak aku...pastu dier boleh lak shout kat kwn aku..kenaper akak masuk simpang tak bagi signal....pergh aku dgr pun mendidih ..kalo boleh aku nak dukung jer dier pegi kat kete tgk signal tu on lagi tau. aku kalo bab-bab naik angin ni memang cepat jer. nasib baik bukan kete aku, kwn aku tu dalam keadaan tu boleh bebaik lagik dengan budak 2 ekor yang tak nak mengaku salah .dier offer lak bebdk tu g klinik, tapi dier org wat bodoh jer...ok fine...skrg ko yg langgar bukan kiter org yang langgar...

abes kemek kete kawan aku...belah driver dekat ngan taya belah kanan...susah nak bukak pintu. so pecer nak setle luar ke nak buat report polis. datang abg kepada mangsa, akak setle luar jer la. adik say xder lesen. hahahahahaha..aku dok diam lagi. kawan aku taya...ok nak bayo bape? boleh siap ke ari ni, kite org nk balik sban ni. abg budak tu jawab, xleh kak mane sempat, camni sy bagi RM SERATUS LIMA PULUH setle boleh.

aku yang dari tadi diam menyampuk, mane boleh akak kene langgar dan dah langgar orang kat bah. yang sam ken RM ENAM RATUS tau..ni senang-senang nak bagi 150 ringgit msia lak....abg budak tu shout aku bali...eik akak nyer kete ker akak ni punyer....perghhhhhhhhh angin   aginnnnn......dah la panas kau leh la simbah lagi minyak..aku dah mendidih dah ni....

kwn aku tpon bapak dier...so dier ckp akak wat report la ek.. maleh nak bising-bising. boleh dier orang bawak satu kg datang. mentang-mentang la ni kg ko.. xper2.... surat saman kuar nanti padan muka ko. lesen gantung, byo lagi saman...padan muka kau.....

jahat tak aku.......hehehe..so semua nyer setle di balai jer....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...