NASI GORENG SADIN

Salam pagi senin...naper la cepat sangat dah hari senin balik..aku benci ari senin boleh...aku suker ari sabtu ngan ahad sebab leh cuti dok uma...x payah terkocoh-kocoh bangun pagi, kejar bas. Itu semua hanya alasan...hehe.. intro je, hari ni aku nak bagi resipi paling simple nak buat nasi goreng sadin. aku nyer selera sentiasa suker yang bukan-bukan,hehehe....x semua yang kte makan, orang makan betul x..sama juga tidak semua orang suka dekat kita kan...


bahan-bahan:
cili padi/ cili boh - sesedap selera
bawang putih dan merah kecil -  3- 4 bj 
minyak
telur 
kobis ( sayur lain pun boleh)
(tumbukbawang-bawang dan cili )


Cara:
tumiskan garing cili, bawang yang telah ditumbuk
masukkan sardin dan hancurkan
masukkan telur
sayur
nasi gaul rata



 ni hasilnyer...beleh dihidangkan dan makan..

selamat mencuba....


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...