mata aku........???

kwn: kema..ko tido kul bp?
aku: tgk la kul bp pun...np?
kwn:mata ko dh cm panda....hahaha
aku: ye ker (malu siot)....

lalalalala...terus aku g toilet tgk mata...mmg betul la..mata aku dh lebam semacm...erm....susah la cm ni...dh x cun la aku.(perasan x abes2)....cm ner leh jd mata panda lak ni.....



sebab-sebab nyer adaler...

1. Selari dengan umur anda yang semakin meningkat. (ye la umo aku dh nak msuk 2++ thn)
2. Anda ada alahan. (xder lak..smua pun aku bedal jer..:))
3. Ciri-ciri kulit wajah anda sendiri.(aku x beraper mahir bab2 tu)
4. Mengalami keletihan setelah bekerja seharian.(penat gak la)
5. Kekurangan nutrisi pada tubuh anda.(nutrasi tu apa ek)
6. Faktor genetik. (erm..x kot)
7. Pengaliran darah yang tak stabil.(agaknye la)
8. Anda menghadapi tekanan dan tak dapat mengawalnya dengan baik. (kene kawal ker>>heheh)
9. Terdedah kepada cahaya matahari. (Bukan matahari waktu pagi yer.)(dlm opis jer..aircond lagi)
10. Penurunan berat badan yang agak mendadak.(mkin naik ader lah)
11. Ada masalah pinggang dan juga perut.(ahhhaa..perut dh buncit skit)

Cara menghilangkannya
Menggunakan kentang → Ubi kentang mengandungi enzim catecholase yang banyak digunakan dalam produk kecantikan sebagai agen pencerah. Caranya : kisar sebiji ubi kentang. Bahagikan kepada dua bahagian dan balutkan dengan sehelai kain nipis. Baring dengan santai dan tekapkan balutan tadi pada kedua belah mata anda. Pastikan mata anda terpejam dan biarkan selama 15-20 minit.

Timun → Parut hujung timun [bahagian kepala yang berwarna hijau pekat. Lebih baik jika timun itu diletakkan di dalam peti sejuk terlebih dahulu]. Ambil tisu muka [berbentuk empat segi] dan basahkan dengan air yang terhasil melalui parutan tadi. Lekapkan di mata. Boleh juga jika anda ambil hampas parutan dan letak di atas tisu dan kepitkan dengan tisu yang lain. kemudian, tekapkan ke kelopak mata yang tertutup selama beberapa minit. Lakukan selalu.


ko org tgk la sendili..teruk sgt ker..mata panda aku ni..wawawaw....


 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...