kekadang aku x fham...

Salam

Hati ini ingin berbicara akan tetapi pada siapa?Kenapa mesti ada individu yang mementingkan diri dalam dunia ini tanpa memikirkan akan perasaan orang lain.Adakah individu tersebut merasa yang beliau cukup hebat untuk tidak memperdulikan akan orang yang menyayangi beliau.Mengapa individu tersebut sanggup melakukan perkara yang tidak sepatutnya dilakukan.Tidak takutkah individu tersebut akan balasan Allah di hari kemudian.

kenapa pulak ngan aku ni...xder la...aku kesian dengan seorang hamba Allah tu..mengaper di usia muda ni n dalam keadaan mengandung dier diuji dengan ujian yang begitu hebat.Aku wat entry kali hanya untuk individu ni jer tau..yg lain aku x campur dulu.Si suami main kayu 3...skrg ni dh 4..sok2 5 lak...aku pun x pham.

pasang pompuan keliling pinggang,nafkah zahir mmg konfirm x kasi,keja ...ala kerani biasek jer...gaji pun ciput. ader ati nk pasang awek kiri kanan depan belakang.bukan takat pasang jer main pun dier wat gak..nauzubillah....dah pena kene tangkap basah tp tak jugak insaf..buat jugak lagik...biler si isteri mintak nafkah..dier wat x tau..sampai kereta kene tarik..dier still wat dek...si isteri naik bas turun bas bwk anak umo 2 thn ngan baby dlm perut...makan minum pun dier x pena tayer.biler si isteri tayer bg nasihat..dier suro isteri dier fhm..redokn perangai dier kaki perempuan n x bertanggungjawab.

skrg ni individu tu ttp dgn aktiviti sesat dier..yg si isteri lak terpaksa tebalkan muka mintak tolon saner sini...nk bayo utang...tp si individu ni x pena skit pun rase bersalah. balik uma tunai kan tanggunjawab batin,mkn,minum,tido pastu kuar..ikut ati nk balik biler,si isteri ttp menunggu si individu ni blik smpi tetido...kekadg disebbkn masalah yg bertimpa2..si isteri lepaskan geram kat di anak yg x tau aper2..si anak lak asik ty mane abah...ngindu kat si individu tersebut.bile balik individu tersebut tidak lansung mengerling  kat si anak.si anak hanya diam kerana takut akan dimarahi.

so skrg keadaan still lg cm2...aku pun x mampu nk buat aper...hanya mampu menolong aper yg ptut..kesian sgt kat baby dlm perut n si anak tu..dier org x tau aper2 pun..kecik2 lg dh kene uji..di sini aku sarankan kite beramai2 doakan kan lah supaya si suami tersebut mendapat hidayah dan kembali kepangkal jalan dan doakan si isteri supaya kuat dan tabah dlm menempuh ujian ini....

sekian...


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...