kutu oh kutu....


 Salam...np ek aku nyer tajuk kali nie psl KUTU...hehe...CM XDER CITER LAIN...ceriter ni bermula... ms tu aku tgh dok belek2 kepala mak aku carik uban...pastu kami bercerita n  terus bercerita...last mak aku bukak topik gambut Aqilah dh panjang takut ader kutu kalo x jg leklok...aku pun dgn yakin nyer berkata..xder nyer...uhuu...dgn konfiden tau...HEHE....gelak lagi..kali nie entry ni..asik nk gelak jer...hehe...lagi sekali..bio nmpak panjang skit...

tetiber..aku menerima 1 sms dr ibuku...msg tersebut tertulis begini

makku     :" kema anak ko ader KUTU...hahahaha,padan muker ko"
aku          : mane ader la...tipu ni..kelimumur 2..hehe...
makku     : bdk mn ader kelimumur..kutu ade lah...aku jumper 8 ekor...ko nk aku simpan ke...
                   x pun ko nk  aku  wat sambal...hahaha...padan muke ko..aku ckp x cayer...
aku          : wawa.....anak ku ader kutu..nk wat cmner ni...
makku     : botakkan jer:
aku          : wawa..TIIIIIIDDAKKKKKKKKK........

begitu la ceriter nyer....ader ke sesiaper yg xtau ape tu kutu....ala....tgk gambo di bawah nie...


nie telur kutu yg melekat kt gambut...

ni guper biler dier dh menetas....kecik jer tau..kecik sgt...


info kutu

- kutu tidak bersayap tau
- panjang 2-4 mm jer..
- sekali bertelur 6 bj yg dipangil nit
- makanan dier darah.

simpton2 ader kutu lak..

gatal kat kepala ngan belakang telinga
ruam sbb asik mengaru
bintik1 putih kt rambut

ubat
pegi kt hospital kjaan mintak jer ubat kutu...


selesai masalah kutu tersebut....ish...gatal lak kepala aku ni....jeng2......




 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

komen jgn x komen krn komen2 anda amat la sy hargai...tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...