kereta ku n kereta dier....

@ssalamualaikum
salam 1 Malaysi@

pergh susah tul nk crik masa skrg ni nk wat entry br kt blog aku ni yg lom beraper ramai pun yg sudi nk bacer..xper..
aku ttp berusaha..cayok2..ayat kesian lg..uhuu...ok utk kali ni aku nk wt cerita ...eh bkn wt cerita tp btul2 kejadian yg tah salah aku or dh mmg nasib nk kene...tp alhamdullilah  x melibatkan kecederaan atau nyawa....tp terbaru ni adik sepupu hubby aku br jek eksident...patah kaki n tgn kot..ptg ni insyallah aku g ziarah dier....pg td lak adik ipar aku kene langgar kete n kete n tuan nyer kerete tu lari..sian oooo dh la pompuan..kene lak jahit muker....Hanya Allah yg leh membalas setiap kejahatan org 2...
.
.
.
.
.
.
.
.
citer nyer cm aku ni ader masalah la setipa thn kalo aku lmbt jer g renew lesen mesti xcident thn lps kete org langgar kete aku truk gak la...kat are tayar belah kiri...thn ni aku lak langgar kete org maser nk keluar simpang nk g ambik atiqah...nsb baik xder per2...org 2 ckp let go la kos tu puun bkn kete dier kete company,...uhuuu nasib baik kalo x masak aku nk menganti...


ni kesan luka kt kete aku yg tah biler nk g klinik kete.....

.
.
.
.
.

kisah seterusnya lak...sebulan lps 2 kot aku kan kene g kj awal naik bas ke alor gajah kul 6.30 so pagi tu kwn aku dak gee cuti...aper lg kene la kejut cik suami g anta kt teminal...dgn keadaan mamai yg amat dier pun bgn g toilet basuh muker..aku dh get ready panas kan enjin n masukkkan atiqah n aqilah dlm kete..so si suami tugas nyer adalah memandu jer...dgn langkah yg gagah mereverse kerete tututp..gedegang/........kedengaran di pagi ari.....guper2 nyer ader kerete warna hitam dok parking kt belakang kerete aku...ko org tau la uma tmn maner la jln dier beso sgt...org 2 leh lak parking kete kt situ ssb nk g surau yg x bape pun jauh nyer...k la bkn nk salah kn sesiaper...dh lps pun terbang wit lagi Rm 85 ..


ni la kesan luka yang lg parah .....ish..sian kereta aku..uhuuu

.
.
.
.
.
.

aku kene kompletekan lagi so aku tambah lagi ari ahad lps blik dr umah mak aku..aku dgn bangga plus kompident nyer msuk ke dlm porch..aleh2 silap ambik side lak...so kene reverse blik...aku pun dgn pantas mereverse la kerete tututututpppp aku dgr si suami menjerit dgn pantas aku tekan break takut terkena kat dier...guper2 kete aku cium kete org lg...wawa....nasib-nasib....aku x leh nak ciriter lg dh terbang lagi wit aku....wawa........



so warna kete tu pun meletak baik lagi kat kete aku...aku kekadg naik fobia dh ni......

.

.
.
.
.

semoga lps ni aku akan lebih berhati hati n ko org semua pun sm ..x kisah sp langgar sp....yg penting jg diri memasing ek...n kene bertanggungjawab di atas kesalahn diri sendiri...jgn langgar n lari..uhuuu....
k la sekian untuk kali ni....aku nk jejln ngan si suami ni...

salam
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...